yaniekvanaken.reismee.nl

Mijn stage bij YCMU

Hey! Tijdje geleden alweer,

Mijn 3e week in Bali zit er al weer bijna op. Dat betekend dus ook dat ik alweer twee weken bezig ben met mijn stage. Ik zal eerst even een korte uitleg geven over de stage. Ik loop stage bij Yayasan Cahaya Mutiara Ubud. Dit is een stichting voor mensen met een lichamelijke beperking. Veel mensen hier in Bali denken dat mensen een beperking krijgen vanwege 'karma'. Je hebt iets fout gedaan in je vorige leven, of je ouders hebben wat verkeerds gedaan en daarom heb jij nu deze beperking. Dit betekend ook dat mensen met een beperking niet altijd goed worden geaccepteerd. Bij YCMU komen ze samen, er zijn mensen die hier wonen, maar er zijn ook mensen die overdag werken en 's avonds langs komen. De eerste weken bestonden vooral uit het observeren van de leden. We zijn ook mee geweest naar Bali Sport Foundation. Iedere woensdagavond komen daar mensen bij elkaar en gaan ze rolstoelbasketbal spelen, wij mochten zelfs mee doen! Dit was erg leuk om te doen maar ook mooi om te zien dat ze er zo veel plezier in hebben. Op de zaterdagen spelen ze bij Bali Sport Foundation rolstoel-rugby, dit hebben we nog niet gezien maar ik ben hier wel erg benieuwd naar! De observatieperiode zit er nu op en vanaf volgende week gaan we beginnen met ons programma. Ik zal de volgende keer ook wat foto's plaatsen van hoe de stage eruit ziet.

Naast het stage lopen heb ik natuurlijk nog hele andere leuke dingen gedaan. Zo zijn we twee dagen naar Kuta geweest. Op de vrijdagavond zijn we wezen stappen en op de zaterdag zijn we lekker naar het strand geweest. We hebben hier voor het eerst gesurft, en wat was dit tof zeg!! Dit ga ik zeker vaker doen en wie weet koop ik wel een surfboard om mee te nemen naar Nederland Vanochtend zijn we nog wezen wild water raften, het had van mij iets wilder gemogen maar het was leuk om te doen en de omgeving zag er erg mooi uit.

Dit waren de hoogtepunten wel weer! De volgende keer zal ik wat vertellen over ons programma op stage en alle andere avonturen.

See you next time! - Yaniek

Reacties

Reacties

Claudia

Oh meisie wat geweldig om dit allemaal te lezen. Ik hoor natuurlijk al veel via de app... maar om het zo in een verhaal te lezen is toch wel erg leuk. Xxx

Hetty Messink

Ha Yaniek wat heb je het geweldig naar je zin daar.En wat heb je al veel gedaan en gezien in zo,n betrekkelijke korte tijd.Nou meid geniet er maar lekker van in je vrije tijd en heek veel succes met jullie project!!Lfs.Hetty Messink xxx.

Paul

Yaniek, wat mooi om allemaal te lezen. Ik kan niet wachten tot we in Mei in dit mooie land op vakantie gaan. Super.

Wilma

Hey Yaniek, wat leuk om te lezen dat het genieten is daar wat een leerzame stage ! Liefs mij Xxx

petra

Ha Yaniek, het klinkt echt allemaal geweldig wat je daar doet en wat je allemaal meemaakt. Ook mooi om te lezen dat je ook wat kunt betekenen voor die mensen van de stichting. Dat maakt het verhaal compleet. Wat een verhalen zullen we te horen krijgen als je weer terug bent, zo bijzonder allemaal en wat een ervaring doe je daar op. Geniet!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!