yaniekvanaken.reismee.nl

Mijn laatste blog vanuit het prachtige Bali

Hey!

Dit is mijn laatste blog vanuit Bali. Mijn stage is goed afgerond. Het eindspel viel bij de stichting heel er in de smaak. De leden hebben flink gelachen en ze snapten het spel erg snel. We laten dit spel ook achter op de stichting zodat ze het altijd kunnen spelen met elkaar. Voordat we weg gingen kregen we nog een gezonde fruitmand en een certificaat dat we daar stagiaires zijn geweest.

Naast het afronden van mijn stage heb ik ook mijn verslagen afgerond. Ik heb alles netjes ingeleverd en nu is het wachten op het eind cijfer. Helaas krijg ik die pas eind augustus als ik mijn eindpresentatie ga houden. Nog even afwachten dus!

Nou, dat was het serieuze gepraat van mijn blog alweer haha. Ik ben druk bezig geweest om mijn to do lijstje af te maken. We zijn een weekendje weggeweest naar Nusa Lembongan. We zijn wezen snorkelen in de hoop om manta roggen te zien. We hadden geluk want we hebben er zelfs 4 gezien! Wat een mooie beesten joh, en zo gigantisch groot. Dit was eigenlijk het belangrijkste dat nog op mijn lijstje stond, dit moest ik gewoon zien!! De komende dagen zullen bestaan uit het rustig pakken van mijn koffer, afscheid nemen van iedereen hier en nog even zorgen dat ik net wat bruiner word om jullie jaloers te maken!

De laatste weken merkte ik al dat ik me steeds meer begon te ergeren aan sommige dingen hier in Bali. Dingen die je in het begin maar accepteerde maar die je nu eigenlijk super irritant vind, dit zal ook wel een beetje zijn om het afscheid wat makkelijker te maken voor mezelf. Bijvoorbeeld in het verkeer. We zeggen ook telkens, ben blij als het dadelijk weer normaal is! Ondanks dat ik blij ben dat ik weer naar huis toe ga, ga ik het hier ook zeker missen. Ik heb een geweldige tijd gehad hier en ik heb een super ervaring opgedaan. Ik heb dingen gezien die ik gewoon op een vakantie nooit mee gemaakt zou hebben. Ik heb Balinese vrienden gemaakt en ik heb gewoon een nieuwe cultuur leren kennen. Wat ik denk dat ik ga missen? Het eten! De lekkere gekruide nasi goreng haha, maar ook ga ik de vrijheid missen. Hier stap je op de scooter en je rijd gewoon het hele eiland door. Wat ik denk ik niet ga missen? Al die insecten! Pfoe, wat ben ik blij als ik dadelijk niet meer al die gekko’s, mieren en spinnen om me heen heb. Hoe verschrikkelijk ik het ook vond in het begin, ik kan er een stuk beter mee omgaan haha. Het is een vreemd gevoel. Blij om naar huis te gaan maar vreemd om mijn leventje hier achter te laten. Ik heb het toch 5 maanden lang thuis genoemd.

Ik denk dat ik het ook best zwaar ga krijgen in Nederland met het weer. Ik weet dat jullie in Nederland het ook warm hebben. Maar doordat ik de enige student (en toerist) ben die hier ’s avonds in een lange broek en een shirt met lange mouwen loopt en dan nog zegt dat het echt super koud is, denk ik toch wel dat het een beetje zwaar gaat worden!

Vanavond vlieg ik om 20.40u lokale tijd terug naar Nederland, dit is 14.40u Nederlandse tijd. Woensdagochtend land ik weer op Schiphol. Ik zou in Nederland nog een keer een blog schrijven over hoe het allemaal is gegaan, het aanpassen naar het Nederlandse leven.

See you soon! - Yaniek

Reacties

Reacties

Gertie

Goede terug reis en hopelijk maar weer tot gauw

claudia

Hey Lieverd,
Jhaa het zit er weer op... Wat fijn dat je alles nog hebt kunnen doen wat je wilde.
Als je terug kijkt is het toch maar snel gegaan. Je hebt mooie dingen meegemaakt, ook vervelende dingen. Maar bovenal je hebt een super tijd gehad. Een mooie ervaring rijker, het zal jou ook veranderd hebben. Van een jonge meis naar een trotse zelfstandige vrouw...

Lieve Yaniek ik zie jou morgen op Schiphol, hihi ik ben dat gekke mens dat staat te janken van blijdschap Xxx

Ben.

Hoi Yaniek, bedankt voor jouw schrijven. Je gaat Bali verlaten en je word morgen met open armen ontvangen hier in Nederland. Ik wens je een heel goede reis. De mooie en minder mooie momenten blijven voor altijd in jouw geheugen. Het weer is momenteel net zo als op Bali, dus dat zal de eerste dagen nog wel meevallen.

Groeten Ben.

Joyce

Wat gingen die maanden snel voorbij en wat heb jij Balinese mooi op de kaart gezet met de foto's die langs kwamen. Yaniek ik wens je een baik perjalanan sampai jumpa n anti.

Hetty Messink

Ha Yaniek fijn datje het lijstje met dingen die je wilde doen hebt afgewerkt.Genoeg gezien en gedaan.En nu aan de terug vlucht beginnen.Heerlijk toch om je familie en natuurlijk je vriend Bram terug te zien?Ik zie sat je moeder schrijftik ben natuurlijk weer dat gekke mens dat staat te janken op schiphol.Nou helemaal niet gek hoor kan het me goed voorstellen ik kreeg al tranen toen ik het las ha ha zal wel in de familie zitten.Nou meid goeie terug vlucht en geniet van het thuiskomen.Liefs Hetty xxx en Henk Messink.

Hetty Messink

Ha Yaniek ik heb een grote fout begaan ik bedoel natuurlijk je vriend ROEL SORRY .Lfs.Hetty Messink

Marjon

Wat een mooie berichten. Topprestatie. Een goede en veilige vlucht

Berna Rutjes

He kanjer, wat een supermooie ervaring! We wensen je een hele goede reis terug. En we zien je weer als je back in town bent! Toi toi!

Gerda

Hallo Yaniek,
De tijd vliegt en jij hebt gevlogen ;-)
Welkom thuis in Nederland.
Wat heb je het keigoed gedaan!
Mooie Blog met fantastische foto's.
Ervaring voor het leven.
Fijn om naar Bali te gaan......maar geweldig om weer thuis te kunnen zijn!
Inmiddels mooie foto van jou en je oma gezien en dat jullie er samen staan te stralen.
Geniet ervan! ❤
Lieve groetjes van Gerda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!