yaniekvanaken.reismee.nl

Last but not least

Hey!

De laatste maand is nu toch echt begonnen. Ik ben druk bezig met het afronden van mijn stage, het verslag en natuurlijk mijn to do list. Op stage heb ik veel workshops gegeven over gezonde voeding. Wat houd gezonde voeding in, wat kan je het beste eten maar ook wat je het beste kan eten voor en na het sporten. De leden van mijn stage adres waren altijd heel enthousiast over de workshops. Het geven van de workshops is niet het enige wat we moeten doen. We moeten er ook voor zorgen dat de stichting door blijft gaan met gezonde voeding. Ons idee hiervoor is om een eindspel te gaan doen met de leden. Een bordspel waarbij ze vragen goed moeten beantwoorden over gezonde voeding. Daarnaast gaan we meerdere posters ophangen rondom de stichting. Posters met een korte samenvatting van de workshops. De leden van de stichting gebruiken heel veel suiker en iedere keer als we op de stichting zijn zeggen ze tegen ons dat ze geen suiker hebben gebruikt in de koffie. Om deze mind-set te houden hebben we een pasfoto van ons op de suikerpot geplakt. Nou, dat vonden ze helemaal geweldig!!

Naast het afronden van de schoolzaken, ben ik ook druk bezig met het afronden van mijn to do lijst. Ik kan na de afgelopen twee weken al veel dingen ervan af strepen: dolfijnen spotten in Lovina, de Sekumpul en Fiji waterval, Bali United kijken (voetbalwedstrijd), een dagje naar Seminyak en voedselvergiftiging krijgen door het eten in een lokaal restaurantje.

Ik ben net terug uit het noorden, Lovina. We zijn hier heengegaan met een tour, op de heenweg zijn we naar de Sekumpul en Fiji waterval geweest. We moesten echt belachelijk veel trappen oplopen. Op een gegeven moment hebben we een Balinees betaald die ons naar boven bracht met de scooter. De volgende ochtend gingen we al om 6 uur ‘s ochtends dolfijnen spotten. Wat hebben wij er veel gezien zeg!! En ook echt super dichtbij! Heel tof!

Ik ben ook nog naar Bali United geweest. We hebben hier tussen de lokale mensen gezeten in het stadion. Ofja, gezeten… We moesten gewoon de hele wedstrijd staan. Het was heel leuk om te zien hoe zo’n stadion er hier uit zag. Ik ben tenslotte het Gelredome gewend haha. Aankomende vrijdag spelen ze weer en dan gaan we VIP zitten. Weer eens een keer wat anders!

Helaas ben ik ook flink ziek geweest. Gelukkig was dit na 2 dagen alweer over. Het lijkt er op dat ik voedselvergiftiging heb gehad. We zijn wezen eten bij een goedkoop lokaal restaurantje waar we eigenlijk al 4 maanden lang zeker iedere week komen. Ik had net pech. Gelukkig ben ik weer opgeknapt, het enige nadeel was dat ik nu een nieuw restaurantje moet zoeken, maar dat is al gelukt!

Ik ben laatst uitgenodigd bij een meisje, Pipit, thuis. Ik heb haar leren kennen in het hotel van mijn ouders. Ze wou graag een dagje leuke dingen doen met mij. Toen ik bij haar thuis aankwam, moest gelijk het hele gezin met mij op de foto. Het is hier namelijk heel wat als er een ‘blank’ iemand bij jou thuis is. Pipit heeft mij deze dag meegenomen naar veel lokale plekjes, en haar zusjes volgde ons overal naar toe. We hebben het heel gezellig gehad en dit gaan we vast nog wel vaker doen!

Vanaf vandaag heb ik nog precies twee weken voordat ik thuis ben. Ik hoop deze week eigenlijk alles af te maken qua school. Zodra ik klaar ben met school ga ik ‘reizen’ door Bali. De laatste dingen zien die ik echt graag wil zien! Te beginnen met een weekend op Nusa Lembongan!

See you next time! - Yaniek

Reacties

Reacties

Hans Jansen

Yaniek,

Ik denk dat je terug kunt kijken op een geweldige (ervaring) stage waar menigeen jaloers op is, ik heb je verhalen met veel plezier gelezen en genoten van de prachtige foto`s. Ik wens je veel plezier de komende 2 weken en hoop dat je al je doelstellingen haalt, en dan weer op naar je eigen landje waar het wel weer wennen zal zijn maar ook weer samen met Roel en de rest van de fam.

Groetjes, Hans

Claudia

Heey Lieverd,
Eind is in zicht. Wordt nu aftellen.
Eerst heb je alle tijd daar, het wennen aan de gewoontes daar. Je werk wat ook niet makkelijk was... De taal. En nu ga je de laatste dingen afronden voor school en nog heerlijk van het land genieten.
Gelijk heb je. En dan ga je je koffer al pakken en kom je naar huis.
Ook hier zal het wel weer wennen zijn. Maar zoals je weet zal je met open armen ontvangen worden.
haha en natuurlijk de dames die zullen wel helemaal dol zijn als je er weer bent.
Ga nog heerlijk genieten van je vrije dagen straks. En tot over 14 dagen. Supertrots op je Xxx

Lidya Abdelaziz

Dag lieve Yaniek. Het eind is in zicht van dit avontuur. Kan je je nog herinneren dat je jezelf de vraag stelde of je dit wel moest doen. Het was ver weg en huis en haard en alles wat vertrouwd was, achterlaten. Maar je hebt het gedaan en een levensles gekregen voor de rest van je leven. Wees de laatste week een spons en zuig alle indrukken nog maar eens goed op. Dit is iets wat je nooit meer zult vergeten. Geniet nog en een goede vlucht terug.

Ben,

Hoi Yaniek, Je hebt weer veel werk gemaakt van jouw bericht, daarvoor hartelijk dank! Fijn dat het goed gaat, behalve die paar mindere dagen. Ja, het eten is niet zoals hier. Het zijn geen mensen van de gestampte pot. Ik zie wel dat je nog veel werk moet doen, maar het is altijd al zo geweest, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Je komt er wel door. Daarna wacht de terugreis en ik wens je een heel goede reis. Bedankt voor al die mooie berichten en foto's en tot ziens in de Vossenstraat. Daag Yaniek, het allerbeste!!!!

Groeten Ben.

Gerda

Hallo Yaniek,
Geweldig wat je allemaal gedaan en gezien hebt!
Fijn dat het grootste gedeelte van je Bali reis goed verlopen is en je niet in het begin al zo ziek bent geworden.
Je hebt prachtige verhalen geschreven en veel ervaring opgedaan voor het leven.
Ook mooie foto's wie je heel vaak kunt bekijken en dan weer mooie en liefdevolle herinneringen kunt ophalen.
Geniet nog van de laatste 2 weken én kom gezond en goed weer in nederland.
Lieve groetjes van Gerda

Robert

Heeey,Yaniek nou geweldig wat je gedaan heb daar echt heel bijzonder en knap van je.....En ook fijn dat je nu af kunt tellen om weer naar huis te gaan toch...naar paps en mams je broers en natuurlijk je mannetje Roel....Maar maak er nog even wat leuks van en geniet nog even van je vakantie nu daar in Bali wat je nu gaat doen....Dat gaat jou echt lukken nog....Nou goede reis terug maar super top van je wat je daar gedaan heb.Dikke knuffel Roberto

Luuk

Hoi yaniek je kunt nu gaan aftellen dat je weer thuis komt en ik mag zeggen dat je een

hele m mooie blog hebt gemaakt fatastiese foto.s en mooie verhalen ik wens je een goede vlucht en tot snel groet luuk

Hetty en Henk Messink

Ha Yaniek wat heb je weer ontzettend veel ondernomen en gezien dit pakken ze je niet meer af.En nu kun je beginnen met het aftellen ook leuk toch ha ha super leuk.Ga je weer naar je vriend Roel die zal ook wel aan het aftellen zijn net zo als je vader en moederen dan die twee grote broers van je wat denk je daarvan eindelijk komt hun kleine zusje thuis.Maareerst ga je nog tal van leuke dingen ondernemen ,nou meid geniet er nog maar van.Verder wensen we jou een hele goeie terugvlucht toe en tot gauw.En last but not least bedankt voo je super leuke verhalen en mooie foto,szodat we er een klein beetje bij konden zijn SUPER BEDANKT.Lfs.en dikke kus van Hetty.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!