yaniekvanaken.reismee.nl

One happy family

Hey!

Dit keer is het weer een flinke tijd geleden dat ik wat geüpload heb. Daarom zal deze blog ook weer wat langer zijn. Ik ben erg druk geweest met stage, de laatste lootjes van het onderzoeksrapport en natuurlijk met het bezoek! Pap en mam kwamen als eerste langs. Het was super leuk om ze weer te zien! We hebben veel leuke dingen gedaan. We hebben flink wat tempels (Tanah Lot, Ulun Danu Beratan en Uluwatu), rijstvelden en watervallen bezocht. Ze zijn ook nog een dagje mee geweest naar mijn stage. Ze waren hier erg van onder de indruk. In deze week moest ik me ook gaan inschrijven voor m’n stage. Gelukkig was pap er om me te helpen met het inschrijven en met de sollicitaties.

Na een weekje kwamen de jongens in Bali. Ik ging mee naar het vliegveld om ze op te halen. Dit was alleen wel een verassing voor ze. Terwijl ik stond te wachten op het vliegveld krijgen we al appjes dat ze geland waren en of we vanavond nog iets gingen doen. Ik zei heel stug dat ik druk was voor school en dat ik ze morgen wel zou zien. Gelukkig trapte de jongens hierin en dachten ze dat wij ze aan het lot over lieten, niet wetende dat ik ze op stond te wachten. Toen ze eenmaal bij ons aankwamen, hadden ze me in eerste instantie niet eens herkent! Het was super leuk om elkaar weer te zien.

De week dat we met z’n vijven waren was eigenlijk helemaal vol gepland. We wouden zo veel mogelijk doen in de korte tijd dat we samen waren. Bij pap en mam ben ik de eerste dag met ze naar monkey forest geweest, dit ging ik met de jongens dus ook maar doen op de eerste dag. De dag daarna zijn we met z’n allen naar het olifanten safari park geweest. Dit was echt een hele ervaring en super mooi om te zien en mee te maken. We hebben ook nog een vulkaan beklommen! Wat een helse tocht maar het uitzicht was het helemaal waard! Prachtige zonsopgang gezien. Natuurlijk hebben we ook in deze week weer flink wat tempels, watervallen en rijstvelden bezocht.

We zijn nog een dag naar het oosten gereden om op Amed beach te gaan snorkelen. Super mooie vissen gezien en ook nog eens belachelijk grote vissen. Het surfen kon natuurlijk niet ontbreken in deze vakantie! Dat moest ik ze natuurlijk wel even showen haha. Na het surfen hadden we alle activiteiten gedaan waarbij we de zon in moesten. Op woensdag hebben we namelijk met z’n vijven een tatoeage gezet. De jongens en ik hebben in Balinees Sanskriet, de woorden: ‘Broers, zus, familie’ laten tatoeëren. In de foto’s kan je zien hoe het geworden is. Als je het uit wil spreken zeg je het zo: ‘Saudara, Saudari, Keluarga’. Pap en mam hebben het laatste woord laten tatoeëren: ‘Keluarga, familie’. Het eind resultaat is echt super geworden!! We zijn er allemaal heel blij mee. Alleen nu moet ik nog een paar dagen uit de zon en het zwembad blijven, helaas.

Ik heb drie geweldige weken gehad. Ik vond het super om mijn leven hier te delen met het gezin. Ik heb ze de arme kant van Bali laten zien, ik heb ze meegenomen naar de locals en ik ben drie weken lang hun tour guide geweest. Maar, zij hebben mij de luxe kant van Bali laten zien. Ook wel eens leuk om mee te maken! Ik had zelfs zo'n luxe dat ik bij pap en mam in het hotel mocht slapen. Ik vond het heel jammer dat ze weer moesten gaan en het afscheid was natuurlijk ook weer zwaar. Gelukkig was ik zo druk met school en stage dat ik mijn tijd goed te besteden had.

Ik ben al voor 1 stage adres aangenomen, ik ga beginnen met mijn afstudeerstage. Vanavond nog 1 sollicitatie bij de KNVB en dan is het weer afwachten. Aankomende vrijdag ga ik naar een bruiloft toe. Ben benieuwd hoe dit is!

See you next time! - Yaniek

Reacties

Reacties

Paul

Het was een super ervaring. En wat weet jij je goed te redden in Bali. Leek wel of je er al jaren woonde. Petje af en we zijn super trots op je xxx

Claudia

Woowwww Yaniek wat heb je dat weer mooi geschreven. Precies zoals het was...
voor ons een groot avontuur en voor jou, jou leven daar.
Wat vond ik het super om jou daar te zien. Mijn kleine meisje ... zo`n volwassen vrouw geworden.
Je red je wonder wel met die vreemde taal en het Engels het was allemaal al heel gewoon voor je.

Wat heb je ons veel laten zien, een mooi land om te ontdekken. Heel veel gezien en meegemaakt. Ook super om te zien dat deze mensen zo gelukkig zijn met zo weinig. En wat zijn de bewoners vriendelijk en heerlijk relaxt. Dat ga ik ook erg missen. Hihi en het scooter rijden jij croste overal door heen zo eigen, geen angst terwijl ik met geknepen billen bij jou achterop zat.
Waar ik wel erg aan moest wennen was het ongedierte... spinnen mieren en de muggen maar ook die Gekko's... jouw huisdiertjes.
Wat ik ook heel leuk vond was dat ik jou restaurantjes heb leren waarderen en jou vaste kroeg...
Als je me nu appt en zegt ik ben bij Adji weet ik waar je gaat eten en als je bij Wayan bent weet ik dat je in de kroeg bent en dat het goed is.

Meis het was een super avontuur zo samen met jou en de boys. Wat heb ik genoten ook met Moederdag allemaal samen wat een mooi kadootje.

Tot volgende maand Hou van je Xxx

Hetty Messink

Ha Yaniek ik kan me voorstellendat je heel erg blij was dat je je pa en ma en later je twee grote broers weer zag.En wat hebben jullie leuke dingen ondernomen gezellig.En natuurlijk de tatoo daar aan kun je zien dat jullie een hecht gezin zijn.Ik kan me dan ook voorstellen hoe zwaar het was om afscheid te nemen van je familie.Maar nu kun je de weken gaan aftellen ja toch?En wat fijn dat je al voor 1stage bent aangenomen wezullen duimen dat het ook bij de KNVB gaat lukken.En dan naar de bruil ook ft echt gaaf om dat mee te maken,kun je vast kijken hoe het er daar aan toe gaat als je dan zelf een keer zover bent kun je overwegen daar te trouwen ha ha.Nou nog heel veel succes en lfs.van Hetty xxx en Henk Messink.

Gerda

Hallo Yaniek,
Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt.
En wat fijn dat jullie er samen zo van genoten hebben!
Nog even geduld en dan ben je weer gezellig in Nederland bij je pa en ma en je broers.
Nog even blijven genieten van alle dingen die nu nog in Bali op je pad komen.
Veel plezier en maak er wat van.
Hartelijke groeten van Gerda

Wilma

Hoi yaniek, Wat een mooi verhaal leuk om te lezen Wat hebben jullie veel gedaan in die tijd. Wat geweldig dat het zo allemaal kon echt Gaafff geniet nog even op bali en tot gauw in Nederland meisi liefs Wilma Xxx

Ben

Dag Yaniek, ik zie net jouw berichten pas, want mijn computer heeft weer kuren of ik heb de kuren, want ik ben er geen kei in. Ik hoop dat het allemaal goed met jou gaat. Je hebt weer een prachtig stukje geschreven!!! Nog een paar weken volhouden meid. Maar ja je bent er nu al zo lang, dan lukken die laatste weken ook nog wel. Ook hartstikke fijn dat jullie weer een paar weken herenigd waren. Vader, moeder, Justin en Roban. Ook heel mooie foto's gezien, vooral in die aparte kleding. Dat kun je zover van huis wel doen, maar ik zie jullie daar nog niet mee door de Vossenstraat lopen, haha. Yaniek, ik wens je het allerbeste en veel succes met de studie!! De hartelijke groeten van Ben.

Oma thiele

Hallo yaniek daar was ik dan.het is gelukt.wat ik vanmorgen van je hoorde je was ziek toch niet ernstig.hoe gaat met je studie ? Wat is het daar toch mooi je maak nog wel eens wat mee.yaniek het eind is in zich nog een paar weekjes en je bent weer thuis hou de moed er nog even in een hele dikke knuffel en tot horens oma

Marjon

Hoi Yaniek. Wat een mooi verhaal heb je hier geschreven. Echt onder de indruk. Maar zo te lezen gaat het je goed af. Nu nog de laatste loodjes en lekker aftellen. Nog succes daar. ????????

Berna

Hoi Yaniek, jij bent inmiddels vele mooie ervaringen rijker. En wat een rijkdom dat je het mocht beleven met jullie gezin! Leuk om iets van jullie verhalen en belevenissen te volgen! Nog fijne weken en alvast een hele goede terugreis! Tot ziens meid!

Petra

Mooi verteld hoor Yaniek, wat een ervaring en wat een verhalen. En inderdaad geweldig dat je dat ook met pap, mam en je broers hebt kunnen delen nu. Dat is iets, dat pakken ze je nooit meer af. Nu nog even de laatste loodjes en dan kom je alweer naar Nederland. Voor ons leuk natuurlijk om je weer te zien, voor jou wel even wennen denk ik. Maar ook heel goed lijkt me. Succes nog de laatste weken daar en tot gauw weer. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!