yaniekvanaken.reismee.nl

Halfway there

Hey!

Twee weken geleden ben ik samen met Carolien naar Gili T geweest voor 3 dagen. We hadden er geweldige verhalen over gehoord, dat het zo prachtig was. Maar dat vonden we eigenlijk best tegen vallen. We hebben het eiland ook nog rond gefietst, want ja echte Nederlanders gaan natuurlijk een fiets huren haha. Wat ik wel mooi vond was dat je overal schommels in het water had waar je mooie foto’s kon maken en als de toeristen die we dan zijn moeten we natuurlijk flink wat foto’s maken haha. Het enige wat we echt helemaal geweldig vonden aan Gili T, was het snorkelen. Met het snorkelen had je 3 stops. Bij de eerste stop hadden we al gelijk schildpadden gespot, en grote ook! Stop 2 en 3 waren ook echt super mooi. Je was helemaal omringt met vissen en het waren er zo veel dat ze soms gewoon tegen je aan zwommen. Het snorkelen was echt het hoogtepunt van Gili T!

Op 5 april was er een feestdag genaamd galungan. We waren door de huisbaas uitgenodigd om dit met zijn familie te vieren. Natuurlijk doen we dat!! We moesten al vroeg aanwezig zijn zodat zijn vrouw ons Balinees kon aankleden. Het zat allemaal wel heel vreemd maar het was mooi om te zien. Toen gingen we samen naar de tempel toe. Je moest hier gewoon op de grond gaan zitten en wachten tot het bidden begon. Onze huisbaas had ons uitgelegd hoe het allemaal in werking ging. Je moest 5 keer bidden met een bloem in je handen en iedere keer moest je weer een andere bloem pakken. In het begin was het wel even lastig want we snapte er vrij weinig van hahah. Na het bidden werd je gezegend met water. Het was echt heel speciaal om mee te maken. Dat is wel echt een voordeel, we hebben goed contact met onze huisbaas en hij vraagt ons vaak mee met zulk soort feesten.

Naast Gili T en galungan hebben we niet veel meer kunnen ondernemen. We hebben flink wat dagen regen gehad, en ook echt kei harde regen! Zo hard dat je de deur niet uitging, dus ja dan moet je maar voor school gaan werken. Zoals je wel kan merken schrijf ik op het moment niet veel over stage. Dit komt omdat we er veel ceremonies zijn geweest waardoor er een paar dagen weg vielen.

Vandaag ben ik al weer op de helft van mijn avontuur. Dat betekend dus ook dat vanavond Roel eindelijk hier komt!! Ik kan niet wachten om hem weer te zien en we gaan lekker 2 weken lang genieten.

See you next time! - Yaniek

Claudia

Fijn dat je het zo na je zi hebt. Haha en wat er nu aan regen valt. Hebben wij dan weer niet.
Kan niet wachten om je te zien. Nog 2 weken dan zijn wij er. Tot gauw lieverd ????

arnold en Maria

Meid wat maak je allemaal mee, en fijn dat Roel komt, en straks Pa en Ma, vinden het leuk om je verhalen mee te kunnen lezen groetjes

Wilma Bergervoet

Lieve Yaniek, wat heb je toch weer mooie foto's wat maak jeeen mooie tijd mee beetje jaloers ben ik wel ....haha en zometeen met jou lieverd? samen genieten. En nog maar 2 weekjes komen jou Pa en ma al wat gaat de tijd snel . Geweldig toch z'n belevenis. Liefs Wilma

Petra

Mooie foto's Yaniek, wat gaat die tijd toch snel zeg. Heerlijk dat er de komende tijd de nodige mensen naar Bali gaan om je op te zoeken. Kun jij ze mooi rondleiden, want inmiddels zul je daar zeker wel je weg gevonden hebben. Veel plezier in elk geval nog daar!

Edith

Klonkt weer erg mooi allemaal! Veel plezier met Roel maak er leuke weken van.

Ben

Hoi, Yaniek, je maakt wel het een en ander mee daar. Je bent zeg je naar een feest geweest waarbij ook gebeden werd. Misschien willen ze jou wel bekeren tot de orde van de galungan. De gepaste kleding is wel heel mooi, schitterend!!! Yaniek je bent nu op de helft. Roel komt eraan en over een paar weken jouw pa en ma, dat breekt de tijd ook wel. Bedankt voor jouw bericht en een heel fijne tijd met Roel en jouw ouders. Veel plezier en succes verder!!!!!!! De hartelijke groeten van Ben.

oma kramersweide

lieve yaniek, ik heb net jouw verhalen gelezen, fijn is dat ,we leven met je mee, hoor.
en merken nu ook dat het echt byzonder is om dit mee te maken, geniet er maar lekker van.
hier gaat ook alles goed. heel veel liefs, de groetjes van oma en opa.