yaniekvanaken.reismee.nl

De wonderen van Bali

Hey!

De laatste paar weken waren best drukke weken. Op stage zijn we eindelijk bezig met ons programma. Daarnaast heb ik natuurlijk ook weer lekker veel ondernomen buiten stage. Omdat het weer een tijdje terug is en ik veel leuke dingen heb gedaan, is de blog van deze week wat langer dan normaal.

Laten we maar bij de ‘serieuze zaken’ beginnen, het programma op stage. 1 dag in de week gaan we een workshop geven over voeding. Iedere maand heeft een ander onderwerp, deze maand is het onderwerp: ‘Suiker’. Suiker is hier in Bali een heel groot probleem. In deze workshops proberen we kennis over te dragen over wat suiker is, wat de gevolgen van te veel suiker zijn, etc. We hebben al 1 workshop gehad, iedereen was erg enthousiast en zat klaar met een notitieboekje haha. Naast de voedingsworkshops geven we ook 1x in de week Engels lessen. De stichting had aangegeven dat ze dit leuk vonden en namelijk wij er toch zijn, proberen we dit gelijk mee te pakken. Het is best lastig om Engelse lessen te geven als je de Indonesische taal niet super goed spreekt, gelukkig zaten er mensen in de klas die al beter Engels kunnen en ons dan een beetje helpen. Het is grappig om te zien dat er ook gewoon mensen van 50 jaar in onze klassen zitten, met pen en papier, je bent nooit te oud om te leren blijkt wel weer haha.

Naast de stage heb ik weer heel veel leuke dingen gedaan. Ik ben naar de verjaardag van iemand van de stichting geweest en ik heb een crematie ceremonie mee gemaakt. Het was allebei leuk en bijzonder om mee te maken. De crematie ceremonie was mooi en bijzonder maar ook vreemd, iedereen staat toe te kijken hoe een overleden vrouw verbrand word en ondertussen is het gewoon gezellig. Het is mooi om te zien dat dit hun cultuur is, maar ik zal er geen 2e keer naar toe gaan. We zijn ook weer 2 dagen naar Kuta geweest. Lekker op vrijdag shoppen en aan het strand liggen en op zaterdag lekker aan het strand liggen en surfen! Het surfen blijf ik echt super leuk vinden, het gaat ook steeds beter dus dat is ook fijn haha. In de avond werden er 72 baby schildpadden vrijgelaten in de zee. Dit was echt super om te zien! Afgelopen vrijdag ben ik naar de Nungnung waterfall geweest. Dit was een prachtige grote waterval. Maar we gaan natuurlijk niet zo’n eind rijden voor alleen een waterval, dus we hadden besloten om hierna naar de Pura Ulun Danu Temple te gaan. De weg hierna toe was een weg door de bergen. Het uitzicht was heel mooi dus we besloten onderweg even te stoppen. Toen we wat foto’s hadden gemaakt viel het ons op dat er een man stond met een grote slang! We mochten de slang wel vast houden zei hij. Na heel veel twijfelen heb ik het toch maar gedaan! Wat ben ik blij dat ik het gedaan heb zeg, het is heel vreemd om een slang vast te houden maar wel super tof. Nadat iedereen de slang had vast gehouden en de nodige foto's had gemaakt, zagen we de rest pas. Hij had een grote leguaan, kleine slangen, luwak cat, vliegende hond (large flying fox) en uilen. Uiteindelijk gingen we toch maar verder richting de tempel. De Pura Ulun Danu Temple is de mooiste tempel die ik tot nu toe gezien heb hier, de omgeving is gewoon prachtig!

Dit waren de highlights van de afgelopen weken weer! Hopelijk heb ik de volgende keer wat eerder de tijd om m’n blog te posten. Als je meer details wil, mag je me altijd een berichtje sturen! Oh ja, ik kan via deze site niet persoonlijk reageren op jullie reacties. Dus bij deze, dankjewel voor alle leuke reacties!

See you next time! – Yaniek

Reacties

Reacties

Hans Jansen

Hey Yaniek,

Het zijn wel hele bijzondere ervaringen en indrukken die je daar opdoet, ik vind het geweldig dat je dit kunt en mag doen. Geniet ervan!

Groetjes, Hans

Claudia

Heey lieverd wat fijn dat het allemaal zo goed gaat.
Zal niet altijd makkelijk zijn, maar je doet het geweldig.
Tot gauw dan kunnen we het ook allemaal zien. Xxx

Paul

Weer een mooi verhaal yaniek. Blij dat je het zo goed naar je zin hebt xxx

Ben

Hoi Yaniek, bedankt voor jouw bericht en de heel mooie foto's. Heel fijn wat van jou te lezen. Het is daar toch heel erg mooi en dat zijn met recht de wonderen van Bali en dat kom je hier niet tegen, Ik kan me goed voorstellen dat je het naar de zin hebt in zo'n mooie omgeving. Kijk maar goed uit met het surfen, want op de foto komt er nog een heel hoge golf op jou af. Dan de slang, geweldig!!!!!! Die kom je hier niet direct tegen. Ik vind het heel moedig dat je hem of haar om de nek durft te doen, heel knap. Ik wens je verder nog veel plezier en met de studie veel succes. Yâniek, nogmaals bedankt en wees voorzichtig!! De hartelijke groeten van Ben.

Heidi

He Yaniek
Leuk om je verhalen te lezen.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet!! Lijkt mij ook echt supermooi, staat dan ook zeker op ons verlanlijstje om een keer heen te gaan
Groetjes van ons!!
XX

Hetty Messink

Ha yaniek wat fijn dat je het zo naar de zin hebt je ziet fantastische mooie dingen.Maar van ik kan me voorstellen dat je ëën crematie voldoende vind om mee te maken,dan zijn er leukere dingen zoals surfen etc.maar doe maar wel voorzichtig he?Heb je ook al de boomhut zo noemen wij het ze hebben het helemaal zelf gemaakt van hout alles schots en scheef maar heel gemoedelijk.Nou ik zou zeggen geniet er nog lekker van en succes met jullie project liefs en gr.Hetty Messink xxx.

Wilma

Hey Yaniek,
Wat leuk om jou verhalen te lezen.
Wat een leuke en mooie belevingen
En die slang om jou nek geweldig zeg ! Groetjes mij Xxx

oma en opa

hoi Yaniek
Ik ben apetrots op jou.
Wat een mooie reisverhalen van je . Geniet ervan
Heel veel lieve groetjes van oma en opa

oma thiele

hey Yaniek ik heb je bericht gelezen geweldig wat je allemaal mee maakt ,ik heb van je Ma die foto s allemaal gezien die waren ook zo mooi .nog een paar daagjes en dan zie je pa en ma geniet er van en ik hoor nog wel van je liefs oma xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!